Rabu, 10 Mac 2010

Keperluan

Aku perlukan :-
------------------

Sabar - sebab walau pun dunia ni sementara, kita perlu sabar dengan dugaan. Kalau tak nanti tak tenteram hidup ni.

Ilmu - penting sebab tanpa ilmu kita akan jadi bongok cam beruk makyey. Pastu merepek tak tentu hala.

Imam - penting benda ni, kalau takda benda ni aku rasa benda benda lain yang aku nak semua takan dapat.


Aku tak perlukan :-
--------------------

Dendam - kalau ada perasaan dendam, hati akan jadi busuk . kalau hati busuk takleh la goreng hehe. jadi aku tak perlukan benda ni. pih jauh jauh

Marah - takde orang suka marah, marah ni penat ko tau tak . ingat best ke marah2 ? pastu lagi tak best adalah orang yang kene marah. pastu mula la satu lagi benda yang aku tak suka yakni :-

Benci - kalau boleh aku tak nak benci kat ape benda sekali pun. aku tau memang susah. lagi lagi vending machine buah yang telan RM5 aku. bagi balik la oi! ni aku benci ni.

Sedih - Bila kucing kesayangan aku mati, baru aku tau sedih ni sebenarnya cam mane. Dulu aku sedih gak , tapi rupanya ade lagi power nyer sedih. hmm aku tak nak tapi aku tau satu hari nanti benda ni mesti ada lagi untuk aku . so redha je la

Aku nak :-
------------------

1)Parking rumah aku orang lain tak kacau. so senang hidup aku tak perlu nak menagih parking sendiri . Jadi la jiran yang perihatin, kalau tak nak perihatin boleh la buat rumah kat dalam hutan, time tu ko parking la mane mane ko suka . sape pun tak marah kecuali jabatan perhutanan@perhilitan.

2) pemilik kereta , lori dan van menghormati orang yang bawak motor. Ingatlah aku ni pun ada orang yang tersayang, so jangan la buat buat tekejut plak. nak masuk simpang kasi la signal . dulu amik lesen cikgu lupa nak ajar ke dol ?

3) tengok cite best malam ni sebelum aku tido. Kalau boleh cite action packed yang ade meletop meletop, ada sepak terajang dan tumbuk menumbuk. ha jumpa dah "from paris with love".

4)Insan itu mempunyai hati yang sama seperti ku . hehe ^___^ hati goreng.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan